Hyvää asiakaspalvelua

 

DSC_1934%20%E2%80%93%20kopio.jpg

Voi miten upealla auringonpaisteella saamme aloittaa tulevan viikonlopun! Aamulla kävin salilla ja aurinko paistoi niin kirkkaasti, ihan huomaamatta siellä vierähti aikaa enemmän mitä yleensä. Vielä lumityöt odottavat pihalla ja siinä menee helposti puolitoista tuntia. Ajateltiin perjantain kunniaksi kokata jotain hyvää ruokaa koko porukalla, niin kuin aiemmin kerroin tästä on tullut jo tapa. Lapsetkin tykkäävät kun saavat olla kokkailussa mukana ja he yleensä loihtivat erilaiset salaatit pöytään 🙂 Mutta nyt itse otsikkoon.

Meillä ihmisillä on tapana aika useinkin kertoa eteenpäin tuttaville jos jossain saamme huonoa asiakaspalvelua, itsekin olen tähän syyllistynyt. Muistan kun koulussa käsittelimme asiakaspalvelua ja palautteen antamista. Opettaja kysyi meiltä oppilailta niin hyviä kuin huonoja asiakaspalvelutilanteita. Ja olemmeko antaneet palautetta suoraan yritykselle kun olemme saaneet huonoa palvelua? Ei montaa kättä noussut pystyyn. Tai vastaavasti kiittäneet hyvästä asiakaspalvelusta. Aika moni puhuu vasta jälkikäteen kokemuksistaan ja enemmän tulee kerrottua niitä huonoja palvelukokemuksia tuttaville vähän niin kuin `selän takana`. Entisen opettajani sanoin: Jos ei anna huonosta palvelusta palautetta, ei voi myöskään odottaa että palvelu paranisi.

Pitää muistaa myös osata kiittää. Minä kiitin viimeksi mm. pojan puheterapeuttia, aivan ihana ihminen. Hän oli niin iloinen, kannustava ja huomioonottava <3 Poika tykkäsi tosi paljon käydä hänen luonaan ja sanoi että onpa kiva täti. Minä kerroin pojan sanat tädille 🙂 Opimme puuttuvat kirjaimet puheterapeutin ansiosta ja täällä kotona harjoitellaan nyt tästä eteenpäin.

Tänään laitoin kiitoksen Finnish Design Shopiin. Lupasin teillekin kertoa mikä HAY:n tuolien kohtalo oli. Eli pari vuotta sitten ostin Finnish Design Shopista yhden valkoisen AAC22 tuolin ja nyt viime kuussa toisen samanlaisen. Kun toinen tuoli saapui, huomasin heti että ovat eri sävyiset. Toinen oli enemmän luonnonvalkoinen ja toinen kylmänvalkoiseen taittava. Mulla oli tarkoitus laittaa ne molemmat vierekkäin olohuoneeseen, mutta väriero oli niin suuri että se haittasi. Otin yhteyttä yritykseen ja odottelin vastausta että onko tuolien valmistuksessa tapahtunut ehkäpä jotain muutosta tässä välillä. Sairaustapauksien vuoksi jouduin odottamaan kauemmin lopullista päätöstä. Maahantuojalta tuli viestiä että polypropyleeni on jokseenkin valonarkaa eikä sen sijoitusta jatkuvaan auringonpaisteeseen suositella (meidän tuoli ei ole ollut auringonvalossa). Valmistuksessa on tapahtunut värimuutoksia tässä välillä eikä HAY voi vaikuttaa polypropyleenin kemiallisiin ja fysikaalisiin ominaisuuksiin. He kuitenkin lupasivat lähettää minulle uuden tuolin, että saan saman sävyiset tuolit olohuoneeseen ja minä lähetän heille vanhan tuolini, josta tehdään reklamaatio. Siinä ne nyt ovat rinnakkain ja ihan samaa sävyä. Olen todella kiitollinen ja yllättynytkin näin upeasta palvelusta. Muistetaan aina kiittää ja kehua kun saamme jossain hyvää palvelua, siitä tulee hyvä mieli puolin ja toisin. Näihin iloisiin tunnelmiin toivotan teille aurinkoa ja valoa viikonloppuun <3

4 kommenttia “Hyvää asiakaspalvelua

  1. Tuo on niin totta, -varsinkin näin sosiaalisen median aikana.<br />
    Arvostellaan ja haukutaan &quot;selän takana&quot;, -usein vielä anonyymisti!<br />
    Positiivista palautetta ei koskaan voi olla liikaa!!<br />
    Mukavaa viikonloppua!

    1. Olen samaa mieltä, koskaan ei voi antaa liikaa positiivista palautetta. Leppoisaa laskiaissunnuntaita 🙂

  2. Ihanaa, että sait tuolin vaihdettua ja kaikki meni hyvin :).<br />
    <br />
    Työskentelen itse asiakaspalvelun parissa, ja voin sanoa, että kyllä se mieltä lämmittää, kun saa asiakkaalta suoraa palautetta hyvästä työstä. Siitä tulee aina niin kiva mieli ja olo, joka kestää pitkän aikaa. Itse olen ottanut jo ajat sitten tavaksi, että kiitä hyvästä palvelusta aina saman tien, jos sellaista saan, sillä positiivisuus ruokkii positiivisuutta :).

    1. Totta! Itsekin olen työskennellyt asiakaspalvelun parissa, sen muistaa pitkään kun saa hyvää palautetta työstään ja siitä iloitsee pitkään. Siksi yritän itsekin aina sanoa heti kiitoksen, koska tiedän miten tärkeää se on. Pienikin kohteliaisuus riittää että saa toiselle hyvän mielen. <br />
      <br />
      Sain FDS:ltä vastauksen viestiini. He olivat iloisia ja kiittivät palautteesta ja kertoivat sen eteenpäin muulle henkilökunnalle.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *