Ikimuistoinen matka <3

Kotiin palattu. Matka oli aivan mahtava ja en oikein tiedä mistä aloittaisin, niin paljon olisi kuvia ja juttua jotka haluaisin jakaa teidän kanssa 🙂 Laitoin ennen matkaa ajastuksella tulemaan postauksia ja teidän kommentteihin vastailin lomalla, mutta muuten olin ilman nettiä loman ajan. Ajattelin jakaa kuvia ja kertomusta matkasta eri postauksiin, niin tästä ei tule ihan maratonipostausta.

Olimme siis Espanjassa isommalla porukalla ja tämä oli lasten ensimmäinen ulkomaanmatka. Yövyimme Fuengirolassa, kävimme bussilla mm. Mijaksessa, tutustuimme uusiin paikkoihin, kävimme joka päivä eri ravintoloissa syömässä ja myös Bioparc eläintarhassa ihastelimme mm. krokoja ja tiikereitä. Mijaksen Valkoinen kaupunki oli aivan upea <3 Kuvia tuli otettua n. 1200!! Välillä olo oli kuin japanilaisella turistilla kun heiluin kamerani kanssa 😉 heillä kun kamera kävi koko ajan 🙂

Malagan lentokentältä kun lähdimme keskellä yötä taxilla hotellille päin niin huokailin jo siinä vaiheessa. Oli pimeää, vain valoja näkyi joka puolella, lentokoneet nousivat ja laskeutuivat tiuhaan kentällä, talojen valot loistivat kuin miljoonina tähtinä.. miten upea näkymä, valomeri. Neljän tunnin yöunilla meni (lentokoneessa en saanut unta, muistatte varmaan kun kerroin lentopelostani, no ihan hyvin se lento loppujen lopuksi meni, vaikka säikyinkin jokaista ääntä ja ilmakuoppaa!) ensimmäinen yö ja aamulla aukaisin hotellin parvekkeen oven ja näkymä oli tämä <3

Lapset menivät ensimmäisenä uimaan altaalle, hyvä kun aamupalaa malttoivat syödä loppuun. Ja me isommat otettiin aurinkoa ja siemailtiin drinksut. Oikeesti piti ihmetellä koko matkan ajan että miten kauan lapsi jaksaa uida yhtenä päivänä?! Nuo pikkuset uivat niin paljon ja aina piti jollain houkutella altaasta pois 😀 Voi sitä riemua kun neljäntenä päivänä oppivat uimaan käsikellukkeilla altaan toisesta päästä toiseen <3 Sen jälkeen poika katsoi päivän mallia toisesta lapsesta että miten niitä hyppyjä tehdään ja kun tulin shoppailureissulta hotellille niin arvatkaas vaan mitä siellä tehtiin..no hypittiin altaaseen! Ja oli kivaa 🙂 Hyppy, hyppy, hyppy ja taas hyppy. Sitä se olisi ollut varmaan iltaan asti jos poitsulta ois kysytty 🙂 Pitihän sitä välillä käydä syömässä ja juomassa ja ihastelemassa maisemia.

Meren äärellä otettiin parina päivänä aurinkoa, haettiin lapsille hiekkalelut ja uimapatja mukaan rannan putiikista. Pikkukauppoja siellä oli paljon, edullisia vaatteita, koruja, kelloja, kenkiä, juomaa ja ruokaa. Ihmiset oli niin ystävällisiä. Ihan sama minne meni niin sai aivan ihanaa palvelua ja hymyjä <3 Lapsia siliteltiin, tuotiin leluja viihdykkeiksi siksi aikaa kun odottelimme ruokaa, juteltiin kiireettömästi.. Isommalla porukalla kun olimme liikenteessä ja jos ravintolasta ei löytynyt sopivan kokoista pöytää meidän seurueelle niin pyytämättä tarjoilijat tekivät pienemmistä pöydistä meille sopivan kokoisen pöydän johon me kaikki mahduttiin. Otimme niska-ja selkähieronnan rannalla ja seuraavana päivänä kaupungilla kävellessä joku iloisesti tervehti meitä selän takaa ja meidän hierojahan se tunnisti meidät ja moikkasi! Niin iloisia ihmisiä joka puolella. Sitä ystävällisyyttä en unohda koskaan.

Lisää tulossa postauksia matkastamme, ihan kaikkia en laita peräkkäin, välillä muitakin aiheita blogin puolella 🙂 Nyt toivotan teille oikein mukavaa sunnuntai-iltaa, olisi kiva kuulla mitä tykkäsitte matkapostauksesta 🙂 Adiós!

white & black - -

16 kommenttia “Ikimuistoinen matka <3

1. Ihanan kuuloinen matka &hearts;<br />
    Näitä on kivaa lukea vaikka matkakuumehan tässä iskee 🙂

1. Kiitos Niina &hearts; Arvaa vaan olisinko vielä halunnu jäädä tuonne, matkakuume iski jo nyt 🙂 toivottavasti pääsisi pian uudestaan!

2. Ihanan kuuloinen matka teillä on kyllä ollut : ). Ja tuttuja maisemia! Itse olen Costa del Solilla reissannut melko paljonkin, enemmin kuitenkin Benalmadenan alueella, mutta aivan samalta sielläkin näyttää : ). Odotan innoissani reissu-postauksiasi : ).

1. Voi kiva kuulla että odotat matkapostauksia, mietin ensin että kiinnostaakohan ketään edes nämä matkajutut 🙂 Costa Del Solin alue on niin kaunista ja itselle tuli yllätyksenä miten ystävällisiä ihmiset siellä on, viimeksi käynyt siellä joskus pienenä tyttönä ja paljon mitään en siitä reissusta muista.

3. Ihanan kuuloinen reissu teillä ollut! Ja ihania kuvia!

1. Kiitos Syhi! Kamera sauhusi ja otin vielä varakameran mukaan siltä varalta että toinen hajoaa ;D Turisti liikenteessä 😀

4. Hienoja ja tuttuja maisemia 🙂 – olimme noilla seuduilla kesällä ja myös Biopark oli näytöksineen todella mieluinen. Tein myös kuvapostauksen. Ikävä tulee tuonne &hearts;

1. Oi niinkö, pitääpä käydä kurkkaamassa löytäisinkö postauksesi! Bioparc oli elämys meille kaikille, varsinkin lapsille 🙂 aivan ihana paikka, siitä ajattelinkin tehdä yhden postauksen. Ikävä on jo meilläkin &hearts; jospa me joskus päästäis tuonne uudelleen.

5. Olipa mukava lukea postaus, vaikka olikin pitkä. 🙂 Itse en ole koskaan Espanjassa käynyt, kerran Thaimaassa. Toisten matkakertomuksista saa aina kuitenkin jotain erilaista irti ja voi tarkastella asioita eri näkökannoilta. Hyvän jutun olit kirjoittanut!

1. Kiitos Anne, kiva että jaksoit lukea loppuun asti 🙂 muutaman postauksen ajattelin vielä tehdä ettei yhdestä tule kilometrin pituista :D<br />
      Thaimaaseen toivoisin joskus pääseväni, lento sinne on vain niin pitkä että en tiedä miten selviäisin siitä lentopelkoni kanssa.. Matkakertomuksia on aina mukava lukea 🙂

6. Ihanalta vaikuttaa teidän loma! 🙂 meilläkin olisi lähtö ensi ke, toivottavasti myös onnistuu ja säät suosivat 😀

1. Loma oli ihana ja tuli niin tarpeeseen kaiken tämän arjen/kiireen keskelle. Nyt on rentoutunut olo. <br />
      <br />
      Menettekö samaan paikkaan? Koko loman ajan paistoi aurinko pilvettömältä taivaalta, muutama pilvi kävi välillä auringon edessä mutta nekin häipyi aika piakkoin. Vettä ei satanut koko aikana. Toivotaan että teillä olisi yhtä ihanat ilmat. Oikein ihanaa lomaa teille, nauttikaa &hearts;

7. Ihania reissukuvia!! &hearts; Matkakuumehan tässä iskee, mekään ei olla häämatkan jälkeen (josta 6 v) käyty Norjaa kauempana..

1. Norja on kaunis maa, mä en ole käynyt edes siellä jos ei rajaa lasketa 🙂 Viimeksi pikku tyttönä käyny ulkomailla joten oli jo aikakin. Kiitos Heli &hearts;

8. Mitä, joko te tulitte takaisin 🙂 Ihan mahtava kuulla, että teidän loma oli onnistunut kaikin puolin. Sitten vaan uutta suunnittelemaan. Kauniita kuvia, laita vaan lisää.

1. No nyt jo! 🙂 Arvaa vaan olisinko ollut kauemminkin kuin viikon &hearts; Kuvia tulossa kunhan saan vähän valikoitua noista tuhannesta kuvasta 😉