Viking line

Tukholmaan saavuttiin koko perheen kesälomareissulle. Tämä oli itse asiassa esikoisen idea. Hän tykkää tosi paljon isoista kaupungeista ja ehdotti naapurimaata. Suomen puolella oli huono sää ja Ruotsissa paistoi aurinko. Ihanan lämmin päivä oli eikä edes yhtään sadekuuroa tullut. 12 tuntia oltiin Tukholman puolella ja se aika meni äkkiä.

Saavuttiin Tukholmaan Viking Linen Grace laivalla, joka oli satamassa jo puoli seitsemän aikaan aamulla, joten ehdittiin kiertelemään vanhankaupungin hiljaisia katuja ennen aamupalaa. Käytiin aamupalalla ensimmäisessä kahvilassa mikä aukesi kahdeksalta. Sen jälkeen lähdettiin kurkkaamaan kuninkaanlinnaa ja siitä puistojen kautta kävelykadulle shoppailemaan.

Aivan ihana oli kiertää vanhaakaupunkia heti aamusta. Illalla siellä olikin jo kova hälinä kun käveltiin takaisin laivaan. Silloin pyörähdettiin kauppojen sisällä tuliaisostoksilla. Ihastelen aina myös lukuisia, tunnelmallisia ravintoloita kaduilla. Ensi kerralla ehdottomasti Tukholmaan yöksi. Nimittäin laiva lähti illalla yhdeksän aikaan Suomen puolelta ja kahdeksan aikaan Ruotsin puolelta. Tuolle pienimmäiselle oli ehkä liian myöhäinen lähtö, koska yöunet jäi vähiin. Siinä kun saapui laivaan niin ravintolan jälkeen taxfreehen ja vähän uutta laivaa kiertämään, niin kello olikin jo yli puolenyön. Ei me nukuttu kuin viisi tuntia molempina öinä. Muuten oli älyttömän hauskaa ja lapset tykkäs. Ja se viisi tuntia nukuttiin hytissä kuin tukit. Miten voikin nukkua niin hyvin laivalla. Paluumatka mentiin uudella Glorylla, mutta täytyy sanoa että itse tykkäsin enemmän Gracesta. Esikoinen tuumasi loman lopuksi Tukholmasta, että muutan tänne ja varmisti, että mennäänhän ensi kesänäkin laivalle 😅 Oli ainakin onnistunut reissu kun teinit tykkäsi. Tässä teillekin muutamia kuvia Tukholmasta. Tänään kun selasin näitä, tuli itselläkin ikävä entiseen kotikaupunkiin.

Gamla stan
T-centralen
Tukholma

Hyvää viikonlopun jatkoa❣️

Seuraa blogipäivityksiä helposti instassa tai blogit-sivustolla: